Bertus Oostendorp 50 jaar lid

14-10-2007

Tijdens de vorige week gehouden algemene ledenvergadering van de sportvereniging ‘Grol’, is Bertus Oostendorp gehuldigd vanwege het 50-jarig lidmaatschap van de Groenlose voetbalclub.

Aan het eind van de drukbezochte jaarvergadering kreeg de 61-jarige Oostendorp in het clubgebouw op het sportpark ‘Den Elshof’ de gouden ‘Grol’speld aangeboden uit handen van voorzitter Theo Huijskes.

Bertus Oostendorp werd op 1 augustus 1957 lid van de plaatselijke voetbalclub en begon destijds zijn voetbalcarrière in de C-jeugd. Hij maakte deel uit van diverse junioren- en seniorenelftallen en dit voornamelijk als doelverdediger. Zo keepte hij nog enkele seizoenen in de hoofdmacht van Grol en was in de jaren zestig onder meer sluitpost van Grol 1 tijdens het inmiddels bijna legendarische Paasweekend met daarin de twee competitiewedstrijden tegen DVC ’26 1 uit Didam. Destijds werden beide wedstrijden (op Paaszaterdag en Paasmaandag) in winst omgezet, maar werd uiteindelijk de begeerde kampioenstitel niet in de wacht gesleept.

Op dit moment maakt Oostendorp deel uit van de erg actieve, bij de voetbalvereniging niet meer weg te denken vrijwilligersgroep. Overigens wordt deze groep op voorstel van het Grolbestuur niet meer aangemerkt als de woensdaggroep, maar als de vrijwillige onderhoudsgroep. Dit laatste voornamelijk omdat vele vrijwilligers niet alleen op de woensdag, maar op meerdere dagen in de week in touw zijn op het sportcomplex aan de Oude Winterswijkseweg.

Naast de gouden speld en enkele attenties voor de jubilaris kreeg echtgenote Agnes een boeket bloemen aangeboden.

Bertus Oostendorp is inmiddels reeds het 47e lid van de voetbalvereniging die deze toch niet alledaagse eer te beurt is gevallen.

In verband met het 50-jarig lidmaatschap van de s.v. Grol kreeg Bertus Oostendorp van Grolvoorzitter Theo Huijskes de gouden speld aangeboden.