Grol bereikt finale Keitoernooi

16-08-2022

Op dinsdag 16 augustus stond voor Grol 1 de eerste oefenwedstrijd op het programma. En wel tegen Longa ’30 1 in het kader van het keitoernooi, en ook voor Longa was het de eerste oefenwedstrijd. Het werd een zeer nuttige wedstrijd voor beide partijen.

Longa startte flitsend en kwam binnen vijf minuten meerdere keren in de 16-meter van Grol. Daarna werd Longa minder gevaarlijk, maar had wel het veldoverwicht in de eerste helft. Desondanks was het Grol dat de beste kans van de eerste helft kreeg: een combinatie tussen Tycho Riteco en Luc Berentsen eindigde bij Tycho die via de keeper op de paal schoot. Mark Hietland schoot nog een bal net over de kruising en Longa eindigde de eerste helft met een kopbal over het doel van Grol. Ruststand dus 0 - 0.

Ook de tweede helft was het Longa dat weer flitsend begon met drie grote kansen. De eerste kaatste via de binnenkant kruising het veld weer in, de tweede werd gered door Wessel Baarslag, maar de derde ging er, na wat gefrommel in de 16-meter, wel in: 1 - 0. Ook in de tweede helft had Longa een licht veldoverwicht, zonder eigenlijk nog echt gevaarlijk te worden, maar bij vlagen kwam Grol er zeer goed uit. Grol liet zien over een talentvolle ploeg te beschikken, en diverse (jonge) spelers legden een goede partij op de mat.

Na een half uur in de tweede helft kwam Luc Berentsen vrij voor de keeper, maar plaatste de bal naast het doel. De eindfase was voor Grol, met veel balbezit, en met als beloning dan toch nog de gelijkmaker in de 95e minuut. Een voorzet kwam voor de voeten van Tycho Riteco, die met een enorme uithaal de bal in de linkerbovenhoek joeg: 1 - 1. De scheidsrechter floot daarna direkt voor einde wedstrijd.

Een penalty-serie moest de beslissing brengen. Grol schoot vier van de vier strafschoppen goed binnen. Wessel Baarslag wist twee van de vijf strafschoppen van Longa te keren en daarmee plaatste Grol zich voor de finale van het Keitoernooi op zaterdag 20 augustus. Daarin speelt het tegen AZSV dat met 2 - 0 van RKZVC won. Aanvang van deze wedstrijd is om 18.00 uur.

Basis opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Luc Berentsen, Tygo ten Bulte, Tycho Riteco, Mark Hietland, Roel Bruins, Ramon Landewers, Rico Lammerdink, Thiemo Wessels, Max de Vries en Kjell Riteco.

Invalllers Grol:
Siebe Lantink, Tiem Rots, Mick Wissink, Mart Zieverink en Mart Willemsen.