Grol JO13-2 KAMPIOEN!!!

21-12-2022

Eindelijk was het dan zover. Een aantal weken eerder was de wedstrijd tegen Varsseveld JO13-1 afgelast, waardoor uiteindelijk op dinsdagavond 20 december de kampioenswedstrijd op het programma stond voor de JO13-2. Bij een gelijkspel of een overwinning zou het kampioenschap van JO13-2 in de 2e klasse officieel zijn, hoewel zelfs bij een nederlaag het doelsaldo zeer waarschijnlijk genoeg zou zijn geweest. Zover lieten ze het echter niet komen!

Voorafgaand aan de wedstrijd hebben Benny en Roy het team met een prachtig motivatiefilmpje op scherp gezet, en dat had effect! Grol schoot onder het toeziend oog van vele toeschouwers uit de startblokken. De ene aanval was nog mooier dan de andere. Van achteruit werd prima opgebouwd en via de middenvelders werden de aanvallers regelmatig in stelling gebracht. Binnen 20 minuten stond Grol dik verdiend voor met 4-0.

Robin moest helaas toekijken omdat hij ziek was, maar uiteraard wilde hij wel bij de kampioenswedstrijd zijn, dus nestelde hij zich in de dug-out tussen de reservespelers. Vanuit daar zag hij Varsseveld vanuit het niets 2 keer scoren voor de rust, door onoplettendheid aan de kant van Grol. Dit was even schrikken, want tot vlak voor rust hadden de verdedigers de aanvallers van Varsseveld in hun zak en gedurende de hele competitie al zijn de keeper en de verdedigers eigenlijk nauwelijks te passeren.

Het was regenachtig en koud, dus de toeschouwers snelden naar binnen om zich even lekker op te warmen en na te praten over de enerverende eerste helft. Zoals wel vaker, komen de toeschouwers dan net iets na het begin van de tweede helft naar buiten om verder te kijken. En zo gebeurde het, dat de meeste mensen twee doelpunten van Grol misten, want direct na rust scoorde Grol de 5-2, en na een prachtig ingestudeerde corner scoorden ze ook de 6-2! Dit kon niet meer mis gaan! Varsseveld scoorde nog wel heel snel de 6-3, maar daarna nam Grol de controle weer over. Grol kwam nog een paar keer gevaarlijk voor de goal, maar kwam niet meer tot scoren, totdat de keeper van Varsseveld besloot de aanstaande kampioen een cadeautje te geven. Deze werd gretig uitgepakt, en de bal verdween loepzuiver in de kruising, 7-3!!!

Niet lang daarna floot de scheidsrechter af en het feest kon losbarsten onder begeleiding van fakkels die door het publiek werden afgestoken. Het feestje ging daarna door in de kleedkamer vanuit waar het “We are the champions” over het sportpark galmde. Niet veel later kwamen de spelers als team met zijn allen tegelijk de kantine in, waar Rob “Campione” uit de boxen liet knallen en de spelers onder applaus van de aanwezige ouders, broers, zussen en andere toeschouwers al dansend en zingend door de kantine sprongen om het kampioenschap te vieren. Iedere speler kreeg ook nog een prachtige eigen kampioensbokaal uitgereikt van de trainers. Na een welverdiend drankje en patatje was het tijd om naar huis te gaan, alwaar de kampioensbokaal ongetwijfeld bij de spelers op het nachtkastje de nacht heeft doorgebracht!