Teamindeling jeugd Grol seizoen 2023-2024

31-05-2023

Hieronder treffen jullie de voorlopige teamindelingen voor het seizoen 2023-2024 aan.

Voorlopige indeling Bovenbouw O12 - O19

Voorlopige indeling Onderbouw O7 - O11

Het uitgangspunt is geweest om de spelers in een team in te delen dat past bij de speler. Om tot de teamindeling te komen, hebben we een zorgvuldig proces gevolgd en is er op meerdere momenten input opgehaald bij trainers en anderen die een nauw bij het jeugdvoetbal betrokken rol vervullen. Er is dus vanuit meerdere perspectieven en inzichten informatie ingewonnen. Al deze info heeft geleid tot de teamindeling die u hieronder vindt. Nu weten we uit ervaring dat spelers zich snel kunnen ontwikkelen. Gedurende het seizoen 2023-2024 wordt dan ook voortdurend gemonitord of de speler een passende ‘uitdaging’ heeft in zijn/ haar team.

We kunnen ons voorstellen dat er vragen of opmerkingen zijn over de indeling (van uw kind). Als deze er zijn, dan kun u die uitsluitend per mail voor 11 juni 2023 doen toekomen aan: voetbalbestuur@svgrol.nl

Door deze werkwijze te hanteren, kunnen wij alle vragen en opmerkingen inventariseren en vervolgens bespreken in het voetbalbestuur/ jeugdcommissie. Voor 24 juni 2023 nemen wij contact op met diegenen die ons gemaild hebben om een antwoord op de vraag te geven of een opmerking van een reactie te voorzien.

Op dit moment zijn we ook druk bezig om trainers, leiders en assistent-scheidsrechters te vinden voor de jeugdteams. We hopen op korte termijn een overzicht met de ingevulde posities en vacatures te publiceren. Denkt u nu bij het lezen van dit bericht ‘ik wil wel trainer, leider of assistent worden (bij het team van mijn kind)’, neem dan gerust contact op met een van de leeftijdscoördinatoren van de jeugdcommissie (https://svgrol.nl/organisatie/commissies-en-stichtingen/commissie-jeugdzaken)

Voor de verdere planning van de voorbereiding op het nieuwe seizoen verwijzen we naar het eerder gepubliceerde bericht:  https://svgrol.nl/nieuws/8733/tijdspad-jeugdafdeling-voorbereiding-seizoen-2023-2024

Tot slot, de ervaring leert dat er door sommige ouders soms best ‘heftig’ gereageerd kan worden naar leden van de jeugdcommissie of voetbalbestuur op de teamindeling van hun kind. Wij willen u op het hart drukken dat wij ons vrijwilligerswerk naar eer en geweten proberen uit te voeren. Natuurlijk staan we open om te reageren op uw vragen of opmerkingen, maar hopen dat we dat op een respectvolle manier met elkaar kunnen doen

Sportieve groet,