Grol F2 kampioen

29-11-2007

Met nog 2 wedstrijden te spelen kon Grol F2 zaterdag 24 november kampioen worden. Maar dan moest er wel gewonnen worden van Ruurlo F2. Een beetje gespannen vertrekt het team om 08.15 uur vanaf sportpark Den Elshof.

Tijdens de warming-up blijkt dat een groot aantal fans naar Ruurlo is gekomen. Zelfs met mooie spandoeken erbij. Dit maakt de spelers nog scherper dan dat ze al zijn, zodat de peptalk van leider Giso dit keer kort kon blijven. Na de bekendmaking van de opstelling neemt iedereen de positie in en kan de wedstrijd beginnen.

De eerste paar minuten lopen stroef, maar na de eerste goal van Wout begint de trein van F2 op gang te komen. De sterk spelende verdedigers Stan, Teun en Pam zorgen ervoor, dat de voorhoede van Ruurlo de hele wedstrijd bijna niet voor de goal van Jelle komen. Bovendien is Jelle er zelf op gebrand om ook vandaag weer de nul te houden. Wanneer af en toe de verdediging een steekje laat vallen, coacht hij dan ook zelf de spelers naar de goede positie.

Na goed opbouwend werk vanuit de achterhoede kan middenvelder Juul een prachtige voorzet van Wout inschieten : 2-0. En wanneer Stan aan een lange run begint vanaf de achterlijn, weet hij op het goede moment de bal naar Jelmar te passen, die de 3-0 binnenschiet. Net voor de ranjapauze weet Sven nog de 4-0 te scoren uit een corner van rechts, die standaard genomen wordt door Wout.

Na rust blijft de F2-trein doordenderen. Al snel weet Juul met een prachtige pass Wout weg te sturen, die het vervolgens afmaakt met een mooie indraai 5-0. Langs de lijn hebben de fans al begrepen, dat de overwinning ‘in the pocket’ zit en dat er na afloop een feestje gevierd kan worden. De spelers weten echter niet van ophouden. Rogier en Daan maken een hele mooie combinatie, waaruit Rogier de 6-0 weet te scoren.

De eindstand wordt bepaald door Jelmar, die enkele tegenstanders passeert en daarna ook nog de keeper met een prachtige stiftbal : 7-0.

Na het laatste fluitsignaal vliegen de spelers en leiders elkaar in de armen, want Grol F2 is KAMPIOEN.

Na het penaltyschieten (dat door het kleine feestje iets later begint) worden de handen geschud en gaat Ruurlo al naar de kleedkamer. Grol F2 blijft nog even op het veld, want André Pouwels is als afgevaardigde van het jeugdbestuur meegekomen naar Ruurlo. Na zijn mooie speech reikt hij de kampioensbeker uit. De champagne knalt en na een lekker glaasje loopt Grol F2 nog een ereronde.

Op uitnodiging van het jeugdbestuur worden in de 3e helft nog enkele consumpties op het sportpark Den Elshof genuttigd, waar het lied “Campione, olé olé “  door de speakers galmt. De fans hebben echter ook nog iets in petto voor het hele team. Elke speler ontvangt een bokaal en de leiders Frank en Giso en trainer Myron krijgen een Grol(sch) pakket aangeboden.

Iedereen is het er over eens. Deze dag is een mooie afsluiting van een erg succesvol seizoen : Ongeslagen kampioen.