Getoonde veerkracht tien man basis uitoverwinning.

17-12-2007

Na de onfortuinlijke remise in Ulft tegen SDUOC en een voetballoze zondag, door slechte weeromstandigheden werd het thuisduel tegen Overasseltse Boys afgelast, wederom een  competitietreffen uitwaarts. Tegenstander en gastheer Varsseveld werd in de beginfase van dit seizoen op Den Elshof op een ruime nederlaag (5-0) getrakteerd. Aan de in de onderste regionen bivakkerende ploeg van trainer Hans Wossink de eer zich te revancheren voor die nederlaag en aan Grol om het negatieve toegeschreven imago bij uitwedstrijden een halt toe te roepen.

De wedstrijd kende een opmerkelijke opening, na het eerste geel voor verdediger van Niekerk in de derde minuut, kreeg Tom Kaak in de vijfde minuut het rode exemplaar voorgeschoteld. Arbiter Barrett had tijdens vluchtig omkijken een natrappende beweging geconstateerd. De toon was gezet en de overige tien veldspelers van Grol wisten wat hen te doen stond. Ondanks het ondertal bleef Grol waar mogelijk de aanval zoeken en hanteerde de thuisploeg veelal de lange bal. Varsseveld counterde er lustig op los, terwijl Grol zich geenszins terug liet drukken. Had Mark Aalbers zijn dominante aanwezigheid reeds in de 8e min. al laten blijken, hij miste voor open doel, verderop in de wedstrijd om exact te zijn rond de 24e min. verkwanselde hij een drietal opgelegde mogelijkheden om zijn ploeg aan de leiding te helpen. Het kordate ingrijpen van Dennis Dibbets mag hier overigens niet onvermeld blijven. Zijn gevaarlijke doorkomen noodzaakte trainer Golstein om in te grijpen en een teleurgestelde Tom Klein Zeggelink te vervangen door Wouter Scharenborg.

Het was maar goed dat de voorwaartsen van de gastheren het aan precisie ontbeerden. Men kwam dikwijls gevaarlijk door, maar faalden hopeloos in de afwerking. De op lijn spelende Grol defensie hield voor rust goed stand, daarbij dikwijls geholpen door perfect uitvoeren van de buitenspelval. Vanaf de aftrap van de tweede helft kreeg Lennard Walterbos, op voorzet van Robin Schuurmans, de gelegenheid de score te openen. Zijn inzet ging echter rakelings voorlangs. De gastheren waren onmiddellijk weer bij de les en pareerden met een paar gevaarlijke counters. Dat hun herkenbare speelstijl daarbij niet oogstrelend was, fysiek en fel in de duels zonder oog te hebben voor hun individuele tegenstander, deerde hen niet. In de 58e min. brak Johan Houben voor Grol de ban. Met een fraai en snoeihard genomen vrije trap slechte hij de muur en bracht de 0-1 voorsprong op het bord.

Een hard werkende Grolploeg kon niet voorkomen dat er toch een aantal hachelijke situaties ontstonden voor hun eigen doel. Daar waar Dennis nog met kunst en vliegwerk een inzet van Mark Aalbers kon keren, wist hij een kopbal van invaller Wiebe Sturris met een stijlvolle safe uit de bovenhoek te ranselen. Onmiddellijk daarop had wederom Aalbers zijn vizier niet goed afgesteld om in vrije scoringspositie hoog over te knallen. Wellicht door frustratie ontsnapte hij even later na een opzichtige handsbal aan geel. Tot ruim tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd Frank Oosterholt de bevrijdende treffer binnen schoot, en aan eventuele illusies van de gastheren een einde maakte. Voorafgaand had een misverstand tussen hem en zijn maatje Patrick fataal kunnen zijn, Koen Arentsen wist de geboden kans echter niet de verzilveren. Nu stapte Frank op het juiste moment in en ronde met een vrije doorgang het voorbereidende werk van Robin Schuurmans en Kevin Stöteler beheerst af, 0-2.

Op een fraaie kopstoot van Thomas Damman na, dat rakelings voorbij ging, was het verzet van de thuisploeg gebroken en floot een niet altijd duidelijk acterende arbiter de wedstrijd af. Sommige supporters hadden van de heer Barrett spreekwoordelijk geen hoge pet op.

De eerstvolgende wedstrijd voor Grol, een inhaalduel tegen Overasseltse Boys, staat voor 28 jan. 2008 op het rooster. Grol kan met een verdiende uitoverwinning en een goed gevoel de winterstop in.

Speelronde: 14

Scheidsrechter: dhr. V.L.Barrett uit Deest.

Eindstand: 0 - 2

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 58e min. Johan Houben, 0-1. 79e min. Frank Oosterholt, 0-2.

Gele kaarten: Luke van Niekerk, Varsseveld.

Rode kaarten: Tom Kaak, Grol.

Afwezig bij Grol: Erwin van de Wolfshaar (herstellende van teenblessure).

Bijzonderheden: Laatste duel voor de winterstop.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink (29e min. Wouter Scharenborg), Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christiaan Pillen, Kevin Stöteler

Voor: Tom Kaak, Johan Houben (90+1 min. Bart Porskamp), Robin Schuurmans (87e min.Juliën Harbers).

Uitslagen afgelopen zondag 16 dec. :

Juliana’31 - Beuningse Boys 4-1

Hatert – OBW 3-0

AWC – Leones afg.

SDUOC – Pax afg.

Overasseltse Boys - Bemmel SC afg.

Varsseveld - Grol          0-2

Programma zondag 27 jan. 2008:

OBW - Beuningse Boys

Leones - Hatert