GROL A1 – Stevo A1 2 – 0

13-04-2005

Afgelopen zaterdag heeft het vlaggenschip van de jeugd van de SV Grol opnieuw drie belangrijke punten gepakt. Grol zit op het vinkentouw, op de vierde plaats achter NEO, BWO en Lochem. De vierde plaats geeft eventueel recht op een periode van de kampioen, maar gezien het feit dat de top drie punten blijft morsen, zit er eventueel meer in het vat……

We traden aan op ons eigen sportpark Den Elshof met nagenoeg dezelfde opstelling als vorige week. Chris was helaas te geblesseerd om te spelen, maar Lennard deed weer mee. Onder toeziend oog van een scout van De Graafschap en weer talrijke ouders (Martin / Gerry, wanneer is nu die “Ouderavond”??) en overige fans, begonnen we nogal onrustig aan de wedstrijd.

Stevo bleek duidelijk beter dan verwacht. In Geesteren lieten ze ons komen, afwachtend op eigen helft, nu probeerden ze al snel druk te zetten. Mede dankzij het hobbelige veld werd er over en weer behoorlijk wat balverlies geleden. Stevo verscheen een aantal keren gevaarlijk bij onze zestien, maar Grol had toch de beste kansen via Kevin en Robin. Bij de keren dat de bal snel werd veroverd, was de voortzetting van een minder kaliber. Voor de neutrale toeschouwers, die in zeer geringe getale aanwezig waren, viel er niet veel te beleven de eerste helft.

In de rust werd nogmaals gewezen op rust bij balbezit, variatie in het aanvalspel en wat meer druk op de tegenstander. Ondanks dat de thee wat aan de late kant was, werd er toch tijdig afgetrapt voor de tweede helft. Grol kwam iets beter uit de startblokken en er was wat meer overleg bij balbezit. Echte kansen werden niet uitgespeeld in het begin. In de 65e minuut kwamen we dan toch op een terechte 1 – 0 voorsprong. Onder het roepen van “Lawa!!!” passte Kevin de bal op Adriaan, die middels een fijne, hele fijne steekpass alsnog Lawa alleen voor de keeper zette. Deze schoof op zijn beurt de bal erg beheerst langs de korte keeper van Stevo. De volgende minuten werd Stevo wel wat dreigender, maar echte kansen kregen ze niet. Djordi keepte als Timmer van AZ, alle ballen recht in zijn handen!

Middels Robin en Rick, die het aluminium teisterde, hadden we de mogelijkheid op 2 – 0 te komen, maar het duurde tot de 87e minuut aleer deze treffer viel. Van links werd de bal op Kevin Lawa ingespeeld, die op maat de opkomende Lennard bediende. Deze schoot vanaf 11 meter onberispelijk binnen, hoera!!

De laatste minuten speelden we keurig uit, we zijn nog steeds lafjes in de running voor promotie. Volgende week 14.30 wacht ons de kraker tegen Enter Vooruit op het alom geprezen Sportpark Den Elshof, komt dat zien, komt dat zien, dan weer HUP met de geit!!