Grol wederom zonder overwinning.

18-04-2005

Het was de thuisploeg dat gelijk het initiatief in handen nam. Gelet op hun ranglijst positie niet geheel verwonderlijk. Met een gedeelde tweede plek van onder kon men niet tevreden zijn en succes tegen de gasten uit Groenlo betekende voor hen toch enigszins de weg en aansluiting naar boven. Het begin offensief was slechts van korte duur. Grol kwam na enkele minuten in de wedstrijd en boog het veldoverwicht van de gastheren langzamerhand om.

Voorzichtigheid was echter troef. Mede door de matige resultaten van de afgelopen weken, waarin het zelfvertrouwen van de ploeg een deuk heeft opgelopen en de matige toestand van het hobbelige speelveld. Na een kwartier speelde Patrick Visser de bal te zacht terug op zijn doelman. De ver uitgelopen keeper tastte in eerste instantie mis maar kan zich op tijd voor de aanstormende Kevin corrigeren. De thuisploeg strafte in de 20e min. balverlies op het middenveld genadeloos af. Marco Bennink ging met het leder aan de haal, voor de Grolverdediging was er geen houden meer aan. Via de binnenkant van de paal werd Dennis verrast, 1-0.  Juist in deze fase ontspon zich een aardige wedstrijd, waarin mogelijkheden zich over en weer voor deden. Achteraf zou echter blijken dat de gastheren hier het meeste rendement uit wisten te halen. Hoewel Kevin in de 26e min. na een schitterende dieptepass van Jalal de gelijkmaker op zijn voet kon hebben. In vrije positie voor doel liftte hij de bal iets te hoog om succesvol te zijn. In dezelfde minuut kreeg wederom Marco Bennink een goede scoringsmogelijkheid. Doordat hij echter over de bal maaide, ging een uitgelezen kans tot uitbouw van de score om zeep. Na enige acties over en weer was het in de 37e min. weer een knullig balverlies op het middenveld dat nader onheil inluidde. De Groldefensie lag op dat moment volledig open en Koen van Loon wist de voorbereiding van zijn ploegmaten doeltreffend over de doellijn te tikken, 2- 0. De verdediging van Grol leek hierna behoorlijk aangeslagen. Een totale knock-out bleef hun echter gespaard door Mike Zatrow. Zijn schot, op een verlaten doel, caramboleerde via de binnenkant van de paal het veld weer in. Grol kon hier in het restant van de eerste 45 minuten weinig meer tegenoverstellen. Een in de muur geschoten vrije trap, na overtreding op Kevin en de wissel van Jalal door Patrick van Egmond, was wel het enige wapenfeit. Bij het begin van het tweede bedrijf kwam Jeroen van Dalen zijn opwachting maken in de verdediging. Voor hem bleef Koen van Meurs in de kleedkamer achter. Meteen ontwikkelden zich er enkele situaties voor het Ulftse doel. De gastheren bleven echter de situatie meester, al moest Koen van Loon bij een van zijn acties dit met een gele prent bekopen. De thuisploeg leunde zwaar achterover, mede door de druk van Grol en loerde dikwijls op de counter waar het in de eerste helft zo succesvol mee was.

In de 57e min. bracht Kevin, na goed voorbereidend werk, Jeroen van Dalen in balbezit. De laatste echter ziet geen kans de bal tussen de palen te krijgen. Grol drukte wel, maar gebrek aan zelfvertrouwen en raffinement  ontbreekt. Als in de 62e min. Chris van Aalst wat zorgvuldiger met de hem geboden mogelijkheid was omgesprongen, was een onoverbrugbare achterstand een feit geweest. Trainer Gerard Bos achtte toen de tijd rijp good old Michel Hoffman binnen de lijnen te brengen om het getij te keren. Ulftse Boys raakte vooralsnog niet geïmponeerd en speelde fanatieker en gedrevener. De gele kaart van Marc Ditters was hier een juist voorbeeld van. Het aanvalsspel van Grol kreeg door de komst van Michel nieuwe impulsen, enkele corners werden uit de wacht gesleept. Toch was het andermaal Marco Bennink van de gastheren die een verdedigingsfout niet af wist te straffen en zo Grol nog enigszins hoop gaf. Met zijn gevaarlijke wapen, de kopstoot, bracht Michel zijn ploeg bijna terug in de wedstrijd. Ware het niet dat de paal hem succes in de weg stond en doelman Postma de afketsende bal met enige moeite wist te bemachtigen. In blessuretijd wist Grol in een kluwen van spelers nog een hoekschop uit het vuur te slepen. De voorgetrokken bal werd door Patrick Blanckenborg fraai en resoluut tegen de touwen gekopt, 2-1. Veel meer tijd na de eretreffer kreeg Grol echter niet meer van een uitstekend leidende scheidsrechter Kampschreur. De Grolploeg zit op dit moment in een impasse en zal door keihard werken en trainen een weg moeten zoeken om dit te doorbreken. Gelet op de resultaten van de concurrentie is het eindscenario nog niet geschreven.

Scheidsrechter: Dhr. J.Th.J. Kampschreur uit Loo (Gld)

Eindstand: 2 - 1

Ruststand: 2 - 0

Scoreverloop: 20e min. Marco Bennink 1-0, 37e min. Koen van Loon 2-0, 90e min. Patrick Blanckenborg 2-1.

Gele kaarten: Koen van Loon, Marc Ditters (Ulftse Boys).

Afwezig bij Grol: Jorrit Bomers, Frank Oosterholt, Tom Groot Kormelink (blessures).

Bijzonderheden: Rentree Michel Hoffman in hoofdmacht Grol

Opstelling Grol 1

Doel: Dennis Dibbets;

Achter: Patrick Blanckenborg, Koen van Meurs (Jeroen van Dalen), Juliën Harbers, Tom Klein Zeggelink. Midden: Wouter Scharenborg, Sander Wiggers, Jean Paul Papen.

Voor: Jalal Essbai (Patrick van Egmond), Kevin Stöteler (Michel Hoffman), Jonathan Lammers.

Uitslagen zondag 17 april

Varsseveld - Angerlo Vooruit 1 - 1